مراحل زیر سازی نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
مراحل زیر سازی نقاشی نما
چهار شنبه 2 شهريور 1401 ساعت 10:10 | بازدید : 46 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

یکی از اصلی‌ترین مراحل بازسازی خانه مربوط به نقاشی نما می‌شود که قبل از شروع رنگ آمیزی باید بررسی کارشناسی روی دیوار و وضعیت ساختمان انجام شود و مطابق آن نسبت به خرید مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز برای انجام عملیات زیرسازی نقاشی نما از جمله بتونه کاری و لکه گیری و غیره متناسب با نوع و جنس دیوار اقدام کرد. اگر شما هم قصد رنگ آمیزی نما ساختمان خود را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با مراحل زیر سازی آن آشنا شوید.

اهمیت نقاشی نما ساختمان

اگرچه در نگاه اول رنگ آمیزی و نقاشی نما، سخت به نظر می‌آید، اما اجرای این پوشش، جذابیت و زیبایی خاصی را به نمای بیرونی ساختمان هدیه می‌دهد و علاوه بر آن رنگ نما می‌تواند به عنوان عایق‌های رطوبتی و حرارتی نیز عمل کند. از این رو، ساختمان‌های قدیمی و حتی نوسازی که مصالح نمای آنها ظاهری نامناسب دارند، نقاشی نما بهترین گزینه به شمار می‌آید تا روح تازه‌ای به نما بدهد، که برای انجام این کار تنها لازم است، ساختمان برای رنگ آمیزی نما آماده‌سازی شود. بر این اساس، برای اجرای نقاشی نما ساختمان‌ها، در ابتدا باید زیرسازی لازم را انجام داد و سطح مسطحی را به روش‌های مختلف ایجاد کرد. در این میان، در ادامه به بیان تمام مراحل مورد نیاز جهت آماده‌سازی و زیرسازی نمای ساختمان برای رنگ آمیزی می‌پردازیم.

مراحل زیرسازی نمای ساختمان برای نقاشی

در صورتی که نقاشی نما به صورت اصولی و با رنگ مرغوب و زیرسازی مناسب انجام شود، به عنوان یک پوشش محافظتی از مصالح ساختمان در برابر عوامل جوی و آب و هوایی عمل می‌کند و عمر بنای ساختمان را نیز افزایش می‌دهد.

مرحله نخست زیرسازی نقاشی نما

یکی از مراحل ابتدایی زیرسازی نما برای رنگ آمیزی، نما شویی است تا هر نوع آلودگی و گرد و غبار از روی سطح نمای ساختمان برداشته شود. این شست و شو باعث می‌شود تا رنگ بهتر به سطح مورد نظر جذب شود و شکل مناسب خود را حفظ کند و مدت مناسبی را فرصت دهید تا نما خشک شود. البته برای کسب نتیجه مطلوب بهتر از روش‌های نماشویی با واتر جت یا سند بلاست استفاده کنید و آب را با فشار زیاد به روی سطح بپاشید تا علاوه بر نظافت نما، بسیاری از برجستگی ها نیز از روی سطح برداشته شود.

مرحله دوم زیرسازی نقاشی نما

سمباده زنی یکی دیگر از مراحل زیرسازی برای نقاشی نما به شمار می‌رود و با این کار رنگ‌های پوسیده قدیمی از روی سطح دیوار نمای ساختمان برداشته می‌شود و سطحی صاف و یکدست برای رنگ آمیزی آماده می‌شود. بنابراین انجام این کار قبل از رنگ آمیزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با دقت زیادی انجام شود.

مرحله سوم زیرسازی نقاشی نما

پس از انجام مرحله سمباده‌زنی نوبت به بتونه کاری برای پوشاندن درزها و شکاف‌های روی دیوار نما جهت آماده‌سازی برای رنگ آمیزی می‌رسد. از این رو، در صورتی که شکاف یا حفره‌ای روی نما ساختمان وجود داشته باشد باید با استفاده از بتونه مناسب با جنس نما نسبت به ترمیم، پُر و بازسازی آنها اقدام شود. گفتنی است، خشک شدن این مرحله در تثبیت رنگ برای نقاشی نما بسیار ضروری است و پس از بتونه کاری، سطح نما باید صاف شود که البته بتونه‌های اضافی با استفاده از سمباده‌ از بین خواهد کرد.

مرحله چهارم زیرسازی نقاشی نما

اجرای پرایمر به عنوان مراحل پایانی زیرسازی برای نقاشی نما محسوب می‌شود که باید متناسب با هر رنگی، پرایمر مخصوص خود را انتخاب کنید. از مهمترین خواص پرایمر می‌توان به سفت کردن سطح زیر کار قبل از رنگ آمیزی و افزایش چسبندگی بین لایه رنگ و سطح اشاره کرد. پرایمر همانند یک چسب (بدون ‌رنگ) عمل کرده و ترک‌های مویی موجود بر روی سطح نما را می‌پوشاند و از تبله زدن، شوره زدن نما و ورقه ورقه شدن رنگ جلوگیری می‌کند. همچنین محافظ خوبی برای نمای ساختمان محسوب می‌شود و در مقابل اشعه خورشید نیز مقاوم است و طول عمر رنگ را افزایش می‌دهد. جالب است که بدانید، اغلب برای نمای ساختمان‌هایی از جنس سیمان، گچ و بتن از زیرسازی با پرایمر استفاده می‌شود.

مرحله پایانی زیرسازی نقاشی نما

مرحله آخر در زیرسازی نمای ساختمان، همان مربوط به رنگ آمیزی و نقاشی نما می‌شود که با استفاده از غلطک، قلمو، پمپ باد و ابزارهای مخصوص دیگری انجام می‌شود. برای انجام این کار نیاز به یک تیم حرفه‌ای با ابزارهای لازم است. همچنین متناسب با نوع نما ساختمان باید رنگ مخصوصی را انتخاب کنید که از ویژگی‌های لازم برخوردار باشد.

ویژگی‌های نقاشی نما

بعد از مرحله زیرسازی نوبت به نقاشی نما ساختمان می‌رسد و باید رنگ آمیزی با توجه به مواد به کار رفته در نما با بهترین رنگ انجام شود تا میزان پوشش دهی بالا باشد. از طرفی دیگر رنگ انتخاب شده برای نقاشی نما باید در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی اعم از سرما و گرما مقاوم باشد و در برابر رطوبت و بارندگی رنگ نما از بین نرود. همچنین نمای رنگ آمیزی شده باید در برار نماشویی با آب پرفشار (واتر جت) هیچ نوع آسیبی نبیند.

مراحل زیر سازی نقاشی نما




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 9
:: بازدید سال : 20
:: بازدید کلی : 1937